ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

 "شهادت مظلومانه ی رجایی و باهنر دو یار محبوب امام برهمه ی آزاد اندیشان تسلیت باد "

                              یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد



حجاب مانع پیشرفت نیست
اسلام نمی گوید که زن از خانه بیرون نرود و نه می گوید حق تحصیل علم و دانش ندارد - بلکه علم ودانش را فریضه ی مشترک زن و مرد دانسته است--و نه فعالیت اقتصادی خاصی رابرای زن تحریم میکند .اسلام هرگز نمی خواهد زن بی کار وبی عار بنشیندو وجودی عاطل و باطل بار آید.پوشانیدن بدن به استثنای وجه و کفین مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی نیست.آنچه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذت جوی های شهوانی است.(مطهری:1369،ص93)



http://akharinmonji.persiangig.com/1391/motahar/log1.gif

منزل شهید مطهری / تصویر

سجاده‌ای که بیش از 30 سال انتظار نماز مردی دارد که هم تأکید بر خلوت انسان با خدا دارد و هم عقل را به محاق تعطیلی نمی‌برد.
 
فارس: در سال ۱۳۳۱ شهید مطهری از قم به تهران مهاجرت کرده است و پس از ۱۵ سال اجاره نشینی در محله‌های چنوب تهران در کوچه دردار، خیابان ری، با کمک مالی همسرش اقدام به خرید خانه‌ای در نزدیکی حسینه ارشاد که نقش بسزایی در تاسیس و هدایت محافل داشتند کردند.


بسیاری از جلسات فکری و فعالیت انقلابی شهید مطهری در این خانه بوده است و بسیاری از دانشجویان و شخصیت‌ها در آن رفت و آمد داشتند. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در راستای وظایف و ماموریت‌های خود اقدام به خرید و بازسازی و تجهیزات این مکان کرد و همزمان با بیست‌و هشتمین سالگرد شهادت استاد به موزه تبدیل شد.به گفته علی مطهری بسیاری از کتاب شهید مطهری در طبقه دوم نوشته شده است.

طبقه دوم شامل راهرویی است که به دو اتاق منحصر می‌شود اتاق مطالعه پنجره بزرگ رو به خیابان و پشت به خیابان دارد. اتاقی است با صدای گنجشگکان در آمیخته است.

سکوتی را سرشار است که استاد به تأملات فلسفی می‌پرداخت و اتاق دیگر که اتاق مناجات و استراحت است شامل تخت و رخت‌آویزی است که هنوز قبای استاد بر آن رخت‌آویز آویزان است.
تختی با روکش قدیمی که در خانه هر پدربزرگ و مادربزرگ نمونه‌ آن را می‌توان دید در گوشه اتاق گذاشته شده است.

سجاده استاد همچنان باز است و منتظر نماز عاشقانه و عارفانه استاد است.

سجاده‌ای که بیش از ۳۰ سال انتظار نماز مردی دارد که هم تأکید بر خلوت انسان با خدا دارد و هم عقل را به محاق تعطیلی نمی‌برد.
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 23:47 :: توسط : زرین

پوشیدن یک لباس ساده که تمام بدن وسر،جز چهره و دو دست تا مچ را بپوشاند،مانع هیچ فعالیت بیرونی نخواهد بود.بلکه برعکس،تبرج و خود نمایی و پوشیدن لباس ها ی تنگ و مد های رنگارنگ است که زن را به صورت موجودی مهمل و غیر فعال در می آورد که باید تمام وقتش را مصروف حفظ پزیسیون خود کند.(مطهری:1369،ص187)



ارتباط مسئله پوشش با فلسفه ی ریاضت و رهبانیت از این جهت است که چون زن بزرگ ترین موضع خوشی

وکامرانی بشراست،اگر زن ومرد معاشرومحشور با یکدیگرباشند،خواه نا خواه دنبال لذت جویی و کامیابی می

روند.پیروان فلسفه ی رهبانیت و ترک لذت برای این که محیط را کاملا با زهدو ریاضت سازگارکنندبین زن و مرد حریم

قائل شده پوششی را وضع کرده اند،کما این که با چیز  های دیگری هم که نظیرزن محرک لذت وبهجت بوده است 

مبارزه کرده اند.   پدید آمدن پوشش طبق این نظریه،دنباله و نتیجه ی پلیددانستن ازدواج ومقدس شمردن عزوبت است.(مطهری:1369 ص3 )

 

 

 

 

 

 

 

 



به زنان مومنه بگو دیدگان خویش فرو خوابانند و دامن های خویش حفظ کنند وزیورخویش آشکار نکنند مگرآنچه پیداست ،سرپوش های خویش بر گریبان ها بزنند،زیور خویش آشکار نکنندمگر برای شوهران ،یا پدران

،یاپدرشوهران،یاپسران،یاپسرشوهران،یابرادران،یا برادرزادگان ،یا خواهرزادگان ،یا زنان یا مملوکاتشان،یا مردان طفیلی که حاجت به زن ندارند،یا کودکان که از راز زنان آگاه نیستند. "تفلحون،31   (مطهری:1369،صص126و127 ) 



زن ومردنباید به یکدیگر خیره شوند،نباید چشم چرانی کنند ،نباید نگاه های مملو از شهوت به یکدیگر بدوزند ،نبایدبه قصد لذت بردن به یکدیگر نگاه کنند.یک وظیفه هم خاص زنان مقررفرموده است وآن اینست که بدن خود را از مردان بیگانه پوشیده دارند ودر اجتماع به جلوه گری و دلربایی نپردازند،به هیچ وجه وهیچ صورت وبا هیچ شکل و رنگ و بهانه ای کاری نکنند که موجبات تحریک مردان بیگانه را فراهم کنند.(مطهری:1369،ص87)



نبودن حریم میان زن ومرد وآزادی معاشرت های بی بندوبار،هیجان هاوالتهاب های جنسی را فزونی می بخشدو تقاضای سکس را به صورت یک عطش روحی ویک خواست اشباع نشدنی در می آورد.غریزه جنسی ،غریزه ای نیرومند،عمیق و"دریا صفت است،هرچه بیشتر اطاعت شود سرکش ترمی گردد،همچون آتش که هرچه به آن بیشترخوراک بدهند،شعله ورتر می شود.(مطهری،1369:ص84)

 



تاريخچه حجاب

اطلاع من از جنبه تاريخی كامل نيست . اطلاع تاريخی ما آنگاه كامل است‏ كه بتوانيم درباره همه مللی كه قبل از اسلام بوده‏اند اظهار نظر كنيم . قدر مسلم اينست كه قبل از اسلام در ميان بعضی ملل حجاب وجود داشته است
تا آنجا كه من در كتابهای مربوطه خوانده‏ام در ايران باستان و در ميان‏ قوم يهود و احتمالا در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده‏ سخت‏ تر بوده است . اما در جاهليت عرب حجاب وجود نداشته است و به‏ وسيله اسلام در عرب پيدا شده است
و



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 1:22 :: توسط : زرین

چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا

 

چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام
حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل فرمود که
روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد
رسول خدا فرمود: چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟ 
فاطمه عرض کرد: او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند
رسول خدا فرمود: شهادت می دهم که تو پاره تن منی

روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش کدام است؟» اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه علیهاسلام رسید. فاطمه فرمود:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش بنشیند (و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد.) 
وقتی رسول خدا این سخن را شنید، فرمود: فاطمه پاره تن من است



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 9:52 :: توسط : زرین




علت پیدایش حجاب
علت و فلسفه ی پیداشدن حجاب چیست ؟

در زمینه علت پیدایش حجاب نظریات گوناگونی بیان شده است و غالبا این علت ها برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب مطرح شده است . مخالفان حجاب سعی کرده اند جریانات ظالمانه ای را به عنوان علل پیدایش حجاب ذکر کنند از جمله :

1 -  میل به ریاضت و رهبانیت ( ریشه فلسفی)

2-  عدم امنیت و عدالت اجتماعی ( ریشه اجتماعی)

3 -  تسلط مرد بر زن و استثمار وی در جهت منافع اقتصادی مرد  ( ریشه اقتصادی)

4-  حسادت و خودخواهی مرد ( ریشه اخلاقی)

5-  عادت زنانگی زن و احساس حقیر بودن او نسبت به مرد و مقررات خشنی که در ز مینه پلیدی او و ترک معاشرت با او در ایام عادت وضع شده است ( ریشه روانی)

علل مذکور به هیچ وجه تاثیری در پیدایش حجاب در هیچ نقطه از جهان نداشته و بی جهت آن ها را به عنوان علت حجاب ذکر کرده اند . این مخالفان ، حجاب را گاهی زاییده ی یک طرز تفکر فلسفی خاص درباره جهان و لذات جهان




 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1386برچسب:, :: 8:49 :: توسط : زرین

مسابقه وبلاگ نویسی  نسیم دانش ( ویژه فرهنگیان )
موضوعات :

شهید مطهری و موج بیداری اسلامی

نقش معلم در فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی

معلم و تربیت نسلی متدین و آگاه

مطهری های دهه ۹۰ ( ویژگی ها – شاخص ها )

نقش معلم در ایجاد خلاقیت , نوآوری و حرفه آموزی دانش آموزان

خاطره ای ماندگار از یک معلم بسیجی

  شروع ثبت نام و درج محتوا : ۱۲/۲/۹۰  لغایت   ۱۲/۳/۹۱

فرهنگیان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه به سایت :    WWW.CBO.ir      مراجعه فرمایند.



برگی از زندگی استاد مطهری
"اسلام و مقتضیات زمان 1و2"،آشنایی با علوم اسلامی 1و2و3"،"اخلاق جنسی "،انسان وسرنوشت "،"جاذبه و دافعه ی علی "،"پیامبر امی "،"جامعه و تاریخ "،"جهاد "و توحید"، فقط گوشه کوچکی از آثارمرد بزرگی است که در سیزدهم بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان ،واقع در 75 کیلو متری شهر مقدس مشهد ،در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان گشود.

مطهری روحانی جوانی بود که نه در پی نام بود ونه نان .می نوشت تا بخوانند و بدانند که راه درست کدام و غلط کدام است .در مجله زن روز که ورق به ورقش پر از تصاویر غیر اسلامی و زنان بی حجاب بود ،از حجاب می نوشت و لزوم رعایت آن را در جامعه ای مسلمان بازگو می کرد .مقاله هایی که تاریخ را ساخت و تاریخ ساز شد .درس وبحث را بهترین راه برای آموختن به دیگران می دانست .و در این راه کوتاهی نمی کرد.



 

كتاب «زن و مسايل قضائی و سياسی» اثر استاد مطهری منتشر شد

 
Go to full article
كتاب «زن و مسائل قضايی و سياسی» عنوان اثری به قلم شهيد مرتضی مطهری است كه به تازگی روانه بازار نشر شده است.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ ايثار و شهادت، كتاب «زن و مسائل قضايی و سياسی» عنوان اثری از شهيد مطهری است كه به تازگی از سوی انتشارات صدرا به بازار كتاب عرضه شده است.

 

اين اثر در واقع جلد دوم «نظام حقوق زن در اسلام» است كه تا كنون منتشر نشده بود. «زن و مسائل قضايی و سياسی» در سه بخش كلی با نام‌های «زن و شهادت»، «زن و قضاوت و افتاء» و «زن و سياست» تدوين شده است.

 

چرا دو زن به جای يك مرد؟، نقص عقل زن، تقوا و عدالت زن نصف مرد است، يك احتمال، مواردی كه شهادت زن قبول نيست و استعداد و ابتكار در زن و مرد عناوين برخی از بخش‌های اين كتاب هستند.

 

يادآور می‌شود، كتاب «نظام حقوق رن در اسلام» نيز بهمن‌ماه سال گذشته در 11 بخش منتشر شده است.



مهم ترین خدمات استاد مطهری در طول حیات پر برکتش ارائه اید ئولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تالیف کتاب است.این امر ، به ویژه در سال های 1351تا1357،به دلیل افزایش تبلیغات گروه های چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود رسید.

روز معلم تنها بهانه ای است برای پاس داشت ایشان و مقام والایشان تا بدانیم چه می خواست ،چه می گفت ،چگونه ادایش می کرد وبعد به کجا رسید.کسی که خود را تا پایین ترین افراد جامعه کوچک می کرد وبا زبان او و فطرتش با او سخن می گفت.مثل همه ی معلم ها که هر روز سر درس و کلاسشان می نشینیم و گاهی زحماتشان را از یاد می بریم.

گفت استاد مبر درس از یاد
یادباد آن چه به من گفت استاد
هر چه می دانست آموخت مرا
غیر یک نکته که نا گفته نهاد
قدر استاد نکو دانستن
حیف استاد به من یاد نداد

 

 



كشنبه 17 ارديبهشت 1391 09:53:42             شماره‌ خبر :1000949
ثبت آثار در جشنواره وبلاگ‌نويسی «مهر مطهر» آغاز شد

گروه فضای مجازی: مسئول كانون فرهنگی تبليغی افلاك ساری از آغاز جشنواره وبلاگ‌نويسی «مهر مطهر» در چهار محور اصلی جوان، انقلاب اسلامی، مهدويت و حجاب و عفاف از منظر شهيد مطهری خبر داد و گفت: آخرين مهلت شركت در اين مسابقه 14 خردادماه است.

سيدحسين مهدوی‌فر، مسئول كانون فرهنگی تبليغی افلاك ساری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) از برگزاری جشنواره وبلاگ‌نويسی «مهر مطهر» به همت موسسه فرهنگی تبليغی افلاك و با همكاری معاونت جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان مازندران خبر داد و گفت: ثبت نام و ثبت آثار در اين جشنواره از 12 ارديبهشت‌ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 14 خرداد در اين جشنواره ثبت كنند.

مهدوی‌فر با بيان اين كه درج پيوند به سايت مسابقه و قرار دادن پوستر مسابقه در وبلاگ الزامی است، گفت: هر فر



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 7:10 :: توسط : زرین

"اگرزنی به نقض قانون یهود می پرداخت چنان که مثلا بی آن که چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت و یا در شارع عام نخ می رشت یا با هر سنخی از مردان درد دل می کرد یا صدایش آن قدر بلند بود که چون در خانه اش تکلم می نمود همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند ،در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد."(مطهری:1369،ص21 )به نقل از ویل دورانت درصفحه ی30جلد12"تاریخ تمدن"(ترجمه ی فارسی)



تاریخچه حجاب
"قدر مسلم این است که قبل از اسلام در میان بعضی ملل حجاب وجود داشته است ...اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است وبه وسیله ی اسلام در عرب پیدا شده است ."(مطهری:1369،ص22)



چهار محور اصلی جوان، انقلاب اسلامی، مهدويت و حجاب و عفاف از منظر شهيد مطهری خبر داد و گفت: آخرين مهلت شركت در اين مسابقه 14 خردادماه است.

سيدحسين مهدوی‌فر، مسئول كانون فرهنگی تبليغی افلاك ساری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) از برگزاری جشنواره وبلاگ‌نويسی «مهر مطهر» به همت موسسه فرهنگی تبليغی افلاك و با همكاری معاونت جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان مازندران خبر داد و گفت: ثبت نام و ثبت آثار در اين جشنواره از 12 ارديبهشت‌ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 14 خرداد در اين جشنواره ثبت كنند.

مهدوی‌فر با بيان اين كه درج پيوند به سايت مسابقه و قرار دادن پوستر مسابقه در وبلاگ الزامی است، گفت: هر فرد فقط می‌تواند يك وبلاگ را در مسابقه شركت دهد و وبلاگ‌های گروهی نيز در اين جشنواره قابل ارائه هستند.

وی با اشاره به محورهای جشنواره وبلاگ‌نويسی «مهر مطهر» عنوان كرد: «جوان از منظر شهيد مطهری»، «انقلاب اسلامی از منظر شهيد مطهری»، «مهدويت از منظر شهيد مطهری» و «حجاب و عفاف از منظر شهيد مطهری» محورهای اصلی برای شركت‌ در اين مسابقه وبلاگ‌نويسی هستند.

به گفته مهدوی‌فر ارتباط موضوعی محتوای ارائه شده با موضوع‌های مسابقه، ذكر منبع برای هر مطلب، بكارگيری شيوه‌‌های نوين اطلاع‌رسانی اعم از فيد و اسكريپ‌های مورد نياز، به‌روزرسانی مستمر و منظم، معرفی لينك‌های مرتبط با موضوع وبلاگ، تعامل با ديگران، استفاده از المان‌های گرافيكی و تصاوير مناسب برای هر مطلب، استفاده از اسكريپت‌های مفيد، نظرات وبلاگ، استفاده از قالب مناسب و گرافيك مرتبط، طبقه‌بندی و موضوع‌بندی مناسب مطالب، ميزان بازديدكنندگان، وضعيت وبلاگ در موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری وبلاگ، نوآوری و خلاقيت در بخش‌های مختلف، انتخاب عنوان و توضيح مناسب برای وبلاگ و مطالب آن، معرفی وبلاگ به صورت مختصر و مفيد و معرفی مسابقه وبلاگ‌نويسی «مهر مطهر» از مهم‌ترين معيارهای داوری آثار ارسالی به اين جشنواره می باشد.





جشنواره وبلاگ نویسی مهر مطهر

قوانین مسابقه به شرح زیر میباشد:
وبلاگ هایی که قوانین زیر را نقض نمایند در مرحله اول حذف شده و به دور امتیازدهی راه نمی یابند .
درج پیوند به سایت مسابقه و قرار دادن پوستر مسابقه در وبلاگ الزامی میباشد .
آثار ارسالی باید در موضوع فرهنگی و دینی باشد .
هر فرد فقط میتواند یک وبلاگ در مسابقه شرکت دهد .برای ثبت نام به قسمت جشنواره وبلاگ نویسی مراجعه کرده و فرم را به طور کامل تکمیل نمایید.
در هنگام ثبت نام میبایست مشخصات حقیقی خود و نه مشخصات مستعار را وارد نمائید .
شرکت کنندگان باید تا تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ برای ثبت نام به سایت مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند .
زمان ارسال آثار باید تا حداکثر آخرین مهلت تعیین شده باشد و بدیهی است به آثاری که پس از این تاریخ ارسال گردد امتیازی تعلق نمی گیرد .
وبلاگ ها هم بصورت گروهی و هم انفرادی قابل ارائه و مدیریت هستند .

نحوه داوری
به دلیل حجم بالای وبلاگ های شرکت کننده در مسابقه، داوری وبلاگ ها در دو مرحله انجام میگیرد.
در مرحله اول کلیه وبلاگ ها به صورت کلی بررسی شده و وبلاگ هایی که هر یک از قوانین مسابقه را نقض کرده یا رعایت نکرده باشند از دور مسابقه حذف میشوند و در دور دوم وبلاگ های باقیمانده بر اساس معیار های داوری امتیازدهی و رتبه بندی میشوند .

مهمترین معیارهای داوری
* ارتباط موضوعی محتوای ارائه شده با موضوع های مسابقه
* ذکر منبع برای هر مطلب
* بکار گیری شیوه های نوین اطلاع رسانی اعم از فید و اسکریپ های مورد نیاز
* بروز رسانی مستمر و منظم
* معرفی لینک های مرتبط با موضوع وبلاگ
* تعامل با دیگران
* استفاده از المان های گرافیکی و تصاویر مناسب برای هر مطلب
* استفاده از اسکریپتها مفید (استفاده بی رویه یا نابجا از اسکریپتها ممکن است امتیاز منفی داشته باشد.)
* نظرات وبلاگ
* استفاده از قالب مناسب و گرافیک مرتبط (رنگ، فونت، اندازه، طرح و… )
* طبقه بندی و موضوع بندی مناسب مطالب
* میزان بازدیدکنندگان
* وضعیت وبلاگ در موتورهای جستجو
* سرعت بارگذاری وبلاگ
* نوآوری و خلاقیت در بخش های مختلف
* انتخاب عنوان و توضیح مناسب برای وبلاگ و مطالب آن
* معرفی وبلاگ به صورت مختصر و مفید
* معرفی مسابقه وبلاگ نویسی مهرمطهر (پیشنهاد میشود در پست جداگانه ای به معرفی مسابقه وبلاگ نویسی مهرمطهر بپردازید و لینک مسابقه را در بخش پیوندها قرار دهید.)
نکته: امتیازدهی هیئت داوران بر اساس نحوه نمایش وبلاگ در مرورگر اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم میباشد، پس حتما نحوه نمایش وبلاگ خود را در این مرورگر بررسی کنید تا بهم ریختگی نداشته باشد. ترجیحا نحوه نمایش وبلاگ در سایر مرورگرها هم بررسی شود.



 

حضور اولین زن باحجاب در مسابقات پاتیناژ!


"زهره لاری" اولین زن اماراتی است که در مسابقات بین المللی اسکیت رو یخ ( پاتیناژ) شرکت می کند.

 

زهره در این باره می گوید: وقتی 11 سال داشتم فیلمی به نام ملکه برف ها دیدم که در مورد دختری بود که اسکیت روی یخ را دوست داشت و به این فعالیت می پرداخت. بعد از این فیلم، به این ورزش علاقه مند شدم.

 حضور اولین زن باحجاب در مسابقات پاتیناژ!+ تصاویر

 حضور اولین زن باحجاب در مسابقات پاتیناژ!+ تصاویر

 

پدر زهره پس از ابراز علاقه مندی دخترش به اسکیت روی یخ، وی را تحت آموزش دو مربی خبره قرار داد.

 

زهره شش روز از هفته را به تمرین اسکیت روی یخ می پردازد. وی این تمرین ها را قبل و بعد از رفتن به مدرسه انجام می دهد.

 

این ورزشکار نوجوان اماراتی آرزو دارد نماینده امارات در بازهای المپیک باشد. او می گوید: بسیاری فکر می کنند چنین ورزشی برای دختران و زنان مسلمان مناسب نیست اما فکر می کنم این تصور هم اکنون تغییر کرده است.


 


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم